26 Nisan 2018 Perşembe

Netflix Parantezinde 4 Dizi

Selamlar sayın hayaletler. Hayaletler yazıyorum çünkü okuyan ya da okuyacak vardır umarım. Bu yazıda belli ölçüde Netflix övüp, bu platform üzerinden izlediğim 4 diziye kendimce kısaca değineceğim. Yeterli bir giriş oldu sanırım. O zaman başlayalım...

Neden Netflix?
Basit efendim, hizmet yüzünden. 2 yıl önce illegal dizi sitelerinden birinde Daredevil izlemeye başlamıştım. Dizi mükemmel fakat bu kısmı Netflix'e değinmek için yazdığımdan diziyi değerlendirmek yerine beni Netflix denemeye iten sebepleri yazacağım. 1 ayı geçen bir süre öncesinde Netflix hesabı oluşturdum ve 1 ay ücretsiz hizmetten yararlanmaya başladım. Başlıkta ve giriş paragrafında bahsettiğim gibi bu süreçte de 4 tane dizi izledim. Bu diziler sırasıyla Punisher, La Casa de Papel, Jessica Jones ve Narcos. Süreç boyunca Netflix'i; laptop, smartTV ve telefonda deneme fırsatım oldu ve en amatör bilgimle yazıyorum ki verdikleri hizmet hoşuma gitti.
Biraz daha açarsam birçok içerik barındırıyor ve bu içeriklerin çoğunu istediğiniz dil seçeneğinde izleyebiliyorsunuz. Takılma problemi hiç yaşamadım. Bu, benim için en önemli sebep. Çünkü kendiniz için seçip keyifle izlemeye başladığınız dizinin ya da filmin en heyecanlı yerinde takılmaya başlaması yahut takılmaması için görüntü kalitesinin uzun süre düşmüş şekilde izlemeye devam etmek benim için ne kadar sinir bozucu bir durum hayal dahi edemezsiniz. Paragraf başında Daredevil'i normal bir dizi sitesinden izlediğimi söylemiştim ve gecenin bir köründe diziyi izlerken yaşadığım takılma sorunu bana bir HDD bir modem ve kolumda 1 haftalık ağrıya patlamıştı. Hatta baktım ki iş böyle olmuyor sitenin kaynak kodlarına girip video dosyasının adresini alarak geride kalan tüm bölümleri indirdim ve diziyi bu şekilde tamamladım.
Birkaç artı özellik daha söyleyecek olursam; reklam yok ve arayüzü güzel. Intro'yu atla gibi detaylar da insanın hoşuna gidiyor. Yani seçtiğiniz içerikle baş başa kalıyorsunuz. Hizmet güzel olunca da aylık verdiğiniz 28 TL'de gözünüz kalmıyor.
Üf, ne övdüm be parasıyla övdürseler bu kadar övmezdim.

Şimdi dizilere geçelim...

Punisher
Daredevil'in ilk sezonunun sonlarına doğru adını duymaya başladığımız Frank Castle'ı yine Daredevil'in 2. sezonunda ete kemiğe bürünmüş şekilde tüm asaleti ve vahşiliği ile gördük. Jon Bernthal'ın sergilediği oyunculuk ve karakter mükemmel şekilde örtüşünce kendi dizisi de geldi kaçınılmaz olarak. Dizinin ilk sezonunda Frank abimizin nasıl Punisher moduna geçtiğini güzel şekilde anlatıp göstermişler. Keyifle izledim.



La Casa de Papel
Dali maskesi takmış, isimleri şehir isimleri olan farklı karakterlerde soyguncularımız Profesör'ün önderliğinde İspanya Kraliyet Darphanesi'ni kendi amaçları için kullanıyorlar. Dizi aslında Netflix'ten önce İspanya'da bir kanalda yayınlanmış zaten ama Netflix'e geçince bizim ülkemiz de dahil tüm dünyada büyük bir üne kavuştu. 8 soyguncunun rehinelerle beraber darphanede geçirdiği süreç ve süreç uzadıkça değişen ruh halleri, rehinelerle olan iletişim ve etkileşim hikayesi epey dikkat çekici.

Jessica Jones
İzlediğim 4 dizi içinde en sinirlendiğim ve ıkına ıkına bitirdiğim dizi. Güçlerinin sınırı tam belli olmayan asıl mesleği dedektif olan ve işinde gayet iyi olan Jessica'nın hikayesini izliyoruz. Dizinin kötü karakteri çok ilgi çekici ve karizmatik. Zihin kontrolü ile elini bile sürmeden insanları birbirine kırdıran Killgrave reyizi alt etmeye çalışıyor Jessica ablamız. Dizinin atmosferi ve baş karakterimizin tavırları hoş ama tempo sıkıntısı var dizinin. Bu da bir bölüm bittiğinde diğerine geçmeniz için 2 dk. düşünmenize sebep oluyor ya da sonraki bölümü ertesine güne bırakmanıza... Diziye dair okuduğum analizlerde Daredevil ekibinden kişileri barındırdığını öğrendim fakat Daredevil'deki aksiyonu ve dövüş sahnelerinin kalitesini göremiyorsunuz. Ha, zaten dövüş sahnesi de göremiyorsunuz ki. Dizi kahramanımızın güçlerini sergilemekte de bunu görselliğe dökmekte de kaçak dövüşüyor. Mesela Jessica'nın güçlerinden biri çok yükseğe zıplayabilmesi iken, çekimlerde sadece ablamızı yerde zıplamaya hazırlanırken ve zıpladığı yerde görüyoruz. Aradaki süreç yok. Bazen 1 yumrukta birini duvara yapıştırıyor bazen de sürekli saçmalayan salak bir yan karakterden dayak yerken görüyoruz. Bu da beni çok sinirlendirmişti. Jessica'nın yine bir gideri varken felaket tepki görmüş Iron Fist ve sıkıntılı bir Luke Cage'e nasıl dayanacağım bakalım... Defenders öncesi izlemek şart malum. Tabi ben askerdeyken insanlar bu içerikleri yaladı, yuttu, sindirdi bile. Bana sıra anca geldi ama acelem de yok zaten...

Narcos
Ve son olarak Pablo Escobar'ın hayatını konu alan çok kaliteli bir yapım Narcos. İlk 2 bölümü televizyonda izledim ve iyi ki tv'de izlemişim dedim. Çekim kalitesi, renk kullanımı mükemmel. Özellikle geniş açılı çekimler Sicario filminden beri dikkatini çeken biri olarak çok hoşuma gitti. Dizide yok yok. Gerçekten çok kaliteli bir yapım. Bunu söyleyebilmek için işin tekniğini bilmenize gerek yok. Ayrıca dizide gerçek görüntülere de yer veriliyor. 2. sezonuna kısa süre içinde başlayacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder